Warunki zaliczenia
- bardzo dobry od 92% punktów
- dobry plus od 84% punktów
- dobry od 76% punktów
- dostateczny plus od 68% punktów
- dostateczny od 60% punktów
- niedostateczny poniżej 60% punktów
Organizacja zajęć
- Podział na grupy projektowe i omówienie tematyki projektów.
Poszukiwanie zbiorów danych do Projektu nr 1.
- Prezentacje tematów Projektu nr 1 (3 minuty na grupę). Praca nad
Projektem nr 1.
- Prezentacje Projektu nr 1 (8 minut na grupę). Poszukiwanie zbiorów
danych do Projektu nr 2.
- Prezentacje tematów Projektu nr 2 (3 minuty na grupę). Praca nad
projektem nr 2.
- Prezentacje Projektu nr 2 (8 minut na grupę). Poszukiwanie zbiorów
danych do Projektu nr 3.
- Prezentacje tematów Projektu nr 3 (3 minuty na grupę). Praca nad
Projektem nr 3.
- Prezentacje Projektu nr 3 (10 minut na grupę).
Projekty
- Przygotowanie wizualnej analizy danych z wykorzystaniem podstawowej
biblioteki graficznej R i/lub biblioteki ggplot2 (30%)
- Przygotowanie wizualnej analizy danych z wykorzystaniem wykresów
interaktywnych i map (30%)
- Przygotowanie dashboardu z wykorzystaniem biblioteki shiny
(40%)
Projekt 1
- Inspiracje
- Wymagania
- Grafiki statyczne wykonane za pomocą biblioteki ggplot2 lub
biblioteki graphics.
- Ciekawy zbiór danych (nie będący elementem pakietów R)!
- Seria prostych wizualizacji pokazujących różne aspekty zbioru danych
lub jedna skomplikowna wizualizacja pokazujące te aspekty na jednym
obrazku.
Projekt 2
- Inspiracje
- Wymagania
- Grafiki interaktywne wykonane za pomocą biblioteki plotly (nie może
to być transofrmacja grafiki wykonanej za pomocą ggplot2 i funkcji
ggplotly()) lub biblioteki highcharter (możliwe też inne, ale
niechętnie).
- Mapa wykonana z wykorzystaniem biblitoek ggplot2 i sf (mile widziane
też inne, zwłaszcza biblioteki pokazujące mapy Google).
- Ciekawy zbiór danych (nie będący elementem pakietów R), umożliwijący
wizualizację zarówno na klasycznych wykresach jak i na mapach.
Projekt 3
- Inspiracje
- Wymagania
- Dashboard zawierający grafiki oraz prezentacje liczbowe.
- Elementem graficznym mogą być wykresy statyczne, dynamiczne lub
mapy.
- Prezentacje parametrów liczbowych powinny być przedstawione w sposób
możliwie jak najbardziej graficzny (np. liczniki).
- Użytkownik powinienie mieć możliwość częćiowego sterowania (np.
wybór kraju, zmiennej/zmiennych).
- Można rozważyć pobranie danych z pliku jako element aplikacji.
Podobnie można na dasboardzie umieścić grafiki pobrane np. z Internetu
(np. logo firmy).
- Na osobnej zakładce powinny być przedstawione dane z których został
wykonany dashboard.
Grupy projektowe
Studia stacjonarne
- Julia Skrzypczak, Zuzanna Rachuba, Jakub Szczepanowski
- Dawid Arciszewski, Zuzanna Skałka, Rozalia Winnik
- Filip Pieczątkiewicz, Adam Struzik, Zuzanna Maciejewska
- Nel Olszewska, Aniela Czerniawska, Dawid Andrys
- Kacper Tabaka, Tomasz Musiał, Kajetan Strzyżewski
- Mykhailo Kaidalov, Jakub Wojciechowski, Anastazja Sichko
- Natalia Gać, Marianna Grynia, Dawid Nowak
- Artur Mrowicki
Studia niestacjonarne
- Patrycja Całkowska, Jakub Marciniak
- Patryk Frąckowiak, Mariusz Piątkowski
- Gabriela Pasternak, Michalina Dubisz
- Ziemowit Staszak, Ewa Grzona, Nikodem Marchwicki
- Marta Szukalska, Joanna Błaszczyk
- Jagoda Trafas, Natalia Szczepańska
- Zofia Nowakowska, Agata Draht
- Bartosz Miszta, Bartosz Światłowski
- Maria Evdokimova, Dominik Szymański
- Bartłomiej Dybisz, Piotr Górski
Wyniki zaliczeń i laboratoriów (studia stacjonarne)
482267 |
20.0 |
9.0 |
3,5 |
15 |
15 |
20 |
5,0 |
4,5 |
+ |
482304 |
21.5 |
17.5 |
4,5 |
13 |
14 |
19 |
5,0 |
5,0 |
+ |
482297 |
23.5 |
12.0 |
4,0 |
15 |
15 |
20 |
5,0 |
4,5 |
+ |
482272 |
6.5 |
9.5 |
2,0 |
15 |
15 |
20 |
5,0 |
|
+- |
482273 |
20.0 |
22.0 |
4,5 |
15 |
15 |
20 |
5,0 |
5,0 |
+ |
482333 |
21.0 |
18.0 |
4,5 |
14 |
12 |
20 |
5,0 |
5,0 |
+ |
482320 |
|
|
2,0 |
|
|
|
2,0 |
2,0 |
|
482310 |
16.5 |
24.0 |
4,5 |
15 |
14 |
18 |
5,0 |
5,0 |
+ |
485492 |
21.5 |
0 |
2,0 |
|
|
|
2,0 |
2,0 |
|
474015 |
12.5 |
11.5 |
3,0* |
8 |
11 |
16 |
3,5 |
3,0* |
|
482282 |
24.0 |
23.0 |
5,0 |
14 |
15 |
18 |
5,0 |
5,0 |
+ |
482284 |
8.5 |
4.0 |
2,0 |
15 |
15 |
20 |
5,0 |
|
+ |
473524 |
22.5 |
21.0 |
5,0 |
15 |
15 |
20 |
5,0 |
5,0 |
+ |
482295 |
23.0 |
24.5 |
5,0 |
15 |
14 |
18 |
5,0 |
5,0 |
+ |
482289 |
|
|
2,0 |
|
|
|
2,0 |
2,0 |
|
464924 |
18.0 |
21.0 |
4,5 |
15 |
15 |
16 |
5,0 |
5,0 |
+ |
482313 |
6.5 |
5.5 |
2,0 |
14 |
12 |
20 |
5,0 |
5,0 |
+ |
482293 |
22.5 |
15.0 |
4,0 |
13 |
14 |
19 |
5,0 |
4,5 |
+ |
482300 |
16.0 |
22.5 |
4,5 |
15 |
15 |
16 |
5,0 |
5,0 |
+ |
482254 |
25.0 |
25.0 |
5,0 |
15 |
14 |
18 |
5,0 |
5,0 |
+ |
482301 |
20.0 |
16.5 |
4.0 |
14 |
15 |
18 |
5,0 |
4,5 |
+ |
482315 |
11.0 |
20.5 |
3,5 |
15 |
15 |
16 |
5,0 |
4,5 |
+ |
482270 |
23.0 |
14.5 |
4,0 |
14 |
15 |
18 |
5,0 |
4,5 |
+ |
482291 |
16.0 |
12.0 |
3,0 |
13 |
14 |
19 |
5,0 |
4,0 |
+ |
482334 |
18.5 |
14.5 |
3,5 |
14 |
12 |
20 |
5,0 |
4,5 |
+ |