Warunki zaliczenia
- bardzo dobry od 90% punktów
- dobry plus od 80% punktów
- dobry od 70% punktów
- dostateczny plus od 60% punktów
- dostateczny od 50% punktów
- niedostateczny poniżej 50% punktów
Organizacja zajęć
- Podział na grupy projektowe i omówienie tematyki projektów.
Poszukiwanie zbiorów danych do Projektu nr 1.
- Prezentacje tematów Projektu nr 1 (3 minuty na grupę). Praca nad
Projektem nr 1.
- Prezentacje Projektu nr 1 (8 minut na grupę). Poszukiwanie zbiorów
danych do Projektu nr 2.
- Prezentacje tematów Projektu nr 2 (3 minuty na grupę). Praca nad
projektem nr 2.
- Prezentacje Projektu nr 2 (8 minut na grupę). Poszukiwanie zbiorów
danych do Projektu nr 3.
- Prezentacje tematów Projektu nr 3 (3 minuty na grupę). Praca nad
Projektem nr 3.
- Prezentacje Projektu nr 3 (10 minut na grupę).
Projekty
- Przygotowanie wizualnej analizy danych z wykorzystaniem podstawowej
biblioteki graficznej R i/lub biblioteki ggplot2 (30%)
- Przygotowanie wizualnej analizy danych z wykorzystaniem wykresów
interaktywnych i map (30%)
- Przygotowanie dashboardu z wykorzystaniem biblioteki shiny
(40%)
Projekt 1
- Inspiracje
- Wymagania
- Grafiki statyczne wykonane za pomocą biblioteki ggplot2 lub
biblioteki graphics.
- Ciekawy zbiór danych (nie będący elementem pakietów R)!
- Seria prostych wizualizacji pokazujących różne aspekty zbioru danych
lub jedna skomplikowna wizualizacja pokazujące te aspekty na jednym
obrazku.
Projekt 2
- Inspiracje
- Wymagania
- Grafiki interaktywne wykonane za pomocą biblioteki plotly (nie może
to być transofrmacja grafiki wykonanej za pomocą ggplot2 i funkcji
ggplotly()) lub biblioteki highcharter (możliwe też inne, ale
niechętnie).
- Mapa wykonana z wykorzystaniem biblitoek ggplot2 i sf (mile widziane
też inne, zwłaszcza biblioteki pokazujące mapy Google).
- Ciekawy zbiór danych (nie będący elementem pakietów R), umożliwijący
wizualizację zarówno na klasycznych wykresach jak i na mapach.
Projekt 3
- Inspiracje
- Wymagania
- Dashboard zawierający grafiki oraz prezentacje liczbowe.
- Elementem graficznym mogą być wykresy statyczne, dynamiczne lub
mapy.
- Prezentacje parametrów liczbowych powinny być przedstawione w sposób
możliwie jak najbardziej graficzny (np. liczniki).
- Użytkownik powinienie mieć możliwość częćiowego sterowania (np.
wybór kraju, zmiennej/zmiennych).
- Można rozważyć pobranie danych z pliku jako element aplikacji.
Podobnie można na dasboardzie umieścić grafiki pobrane np. z Internetu
(np. logo firmy).
- Na osobnej zakładce powinny być przedstawione dane z których został
wykonany dashboard.
Grupy projektowe
Studia stacjonarne (kolejność grup zgdona z kolejnością
wystąpień)
- A. Lewandowska, I. Siekierczak, J. Surmiak
- A. Reszka, W. Satora, M. Rozlepiło
- O. Młynarczyk, W. Świerkowski, D. Woźnicki
- J. Graczyk, S. Janicka, M. Płocieniak, J. Szewczyk
- P. Święs, W. Tarkawian, D. Zakharenko, B. Zakrzewski
- K. Łogwinow, K. Palewicz, G. Tokarek
- J. Kędzierska, M. Nowak, U. Olszewska, Z. Steczkowska
- M. Putresza, A. Tylman
Wyniki zaliczeń i laboratoriów
481989 |
|
|
|
|
|
|
490467 |
|
|
|
|
+ |
|
490500 |
|
|
|
|
+ |
|
490502 |
|
|
|
|
+ |
|
490436 |
|
|
|
|
+ |
|
490469 |
|
|
|
|
+ |
|
485492 |
|
|
|
|
|
|
490515 |
|
|
|
|
+ |
|
490438 |
|
|
|
|
+ |
|
464808 |
|
|
|
|
+ |
|
490471 |
|
|
|
|
|
|
490466 |
|
|
|
|
+ |
|
490428 |
|
|
|
|
+ |
|
490478 |
|
|
|
|
+ |
|
490442 |
|
|
|
|
+ |
|
490456 |
|
|
|
|
+ |
|
490457 |
|
|
|
|
+ |
|
473980 |
|
|
|
|
+ |
|
490447 |
|
|
|
|
+ |
|
490638 |
|
|
|
|
+ |
|
479666 |
|
|
|
|
+ |
|
490474 |
|
|
|
|
+- |
|
490488 |
|
|
|
|
+ |
|
490472 |
|
|
|
|
+ |
|
490465 |
|
|
|
|
+ |
|
473978 |
|
|
|
|
+ |
|
490430 |
|
|
|
|
+ |
|
490479 |
|
|
|
|
+ |
|